دنیای نویسنده ها با دسته بندی های مختلفی روبروست در حالیکه به نظرم من هر نوع نوشتنی خلاقیت می‌خواهد و این نقطه اشتراک کسی است که قلم را بدست می‌گیرد و برای دیگران یا حتی دل خودش می‌نویسد یک نویسنده می‌تواند محتوا نویس باشد یا داستان نویس ، داستان کوتاه بنویسد یا داستان بلند ، رمان یا حکایت، کپشن بنویسد و یا وبلاگ.


وبلاگ یا وب نوشت چیست؟
وبلاگ گزارشی است که روزانه نوشته میشود صفحه شخصی که معمولا کسانی که به این فضا علاقه مندند روزمرگی ها، داستانها و یا هر چیز تخحصصی دیگر درآن می‌نویسند .


مزیتهای وبلاگ نویسی چیست
وبلاگها معمولا ارزان یا رایگان هستند
ورود در فضای مجازی و استفاده از ابزار های آن گاها خیلی ارزانتر از دنیای واقعی تمام میشود شما به راحتی میتوانید توسط سرویس هایی که خدمات وبلاگ ارائه میدهند صاحب یک وبلاگ رایگان شوید و یا حتی با ثبت دامنه به نام خود و خرید یک هاست ارزان قیمت وبلاگ را به نام خود ثبت کنید و فعالیت را در ان شروع نمایید.


با وبلاگ نویسی به کمک دیگران بروید .
وجود وبلاگ های موثر و کارآمد باعث میشود که برخی از کاربران پاسخ سئوالهای خود را در وبلاگ شما پیدا کنند مثلا یک وبلاگ در زمینه فوت وفن های خانه داری به تعداد زیادی از انسانها برای رفع مشکلشان کمک خواهد کرد و همین باعث میشود با یک بار رفع مشکل، کاربر به دفعات دیگر به وبلاگ شما مراجعه کند در این میان میتوان روزمرگی زندگی خود را نیز با مخاطب به اشتراک بگذارید.


آزادی در وبلاگ نویسی
وبلاگ مانند سایت نیاز به یک موضوع واحد ندارد و شما مجبور نیستید در محور یک یا چند موضع ثابت صحبت کنید بلکه میتوانید از هر دری سخن بگویید مثلا برای اینکه جذابیت و خواننده وبلاگتان را بالا ببرید از تجربیات و داستانهای زندگیتان و یا خبر آنروز صحبت کنید.


وبلاگ نویسی و انسان بهتر
کسی که بصورت حرفه‌ای و جدی وبلاگ می‌نویسد همه وقت آزادش را در حال مطالعه و تحقیق و بررسی است نتیجه این مطالعات را منتشر می‌کند این مطالعه و انتشار آن در قالب پست وبلاگی، نه تنها مهارت های ارتباطی شما رآ بالا میبرد بلکه وجود پستها به بسیاری از کاربران و مخاطبان شما در یافتن پاسخ پرسشهایشان کمک می‌کند نوشتن وبلاگ و تمرکز شما بر آن باعث ایجاد حس خوب بین شما و مخاطبانتان می‌شود و چه بسا که اعتماد به شما را در سطح فضای مجازی بالا می‌برد.
گذشته از این موارد وجود وقت خالی و آزاد در زندگی هر کسی ، شخص را به سمت پرداختن به حاشیه ها می‌برد و شما خواه ناخواه خواننده مطالب زرد و حاشیه ای میشوید نوشتن تارنوشت یا همان وبلاگ وقت آزاد شخص را به سمت استفاده بهینه تر سوق میدهد.

بازاریابی بیشتر با وبلاگ نویسی
در دنیای امروز تمام کسانی که با دنیای اینترنت و فضای مجازی سرو کار دارند به اهمیت و نقش پررنگ تولید محتوا واقفند شاید خالی از لطف نباشد که بدانید ایجاد وبلاگ و گسترش و بروز رسانی آن تا 90 درصد به جذب مشتری بیشتر و لینک‌های ورودی به سایت یک شرکت کمک می‌کند

با وجود اینکه ایجاد سایت و وبلاگ مشتری ها را به طرز چشم گیری افزایش میدهد هنوز بسیاری از کسب کارها به
فعالیت در این فضا اعتقادی ندارند.

بروز بودن با وبلاگ
داشتن وبلاگ و بروزرسانی آن صاحب وبلاگ را مجبور به مطالعه می‎کند برای اینکه یک وبلاگ موفق باشد باید آخرین و به روز ترین اطلاعات را در اختیار کاربر قرار دهد و همین باعث مطالعه بیشتر، می‌شود .
یک وب لاگ نویس متعهد تلاش دارد اطلاعات خود را در زمینه موضوع تارنوشت یا کسب وکارش با دیگران سهیم شود بنابراین با مطالعه همیشگی سعی می‌کند این اطلاعات را تازه و جدید نگه دارد .

وبلاگ و ارتباط بیشتر با مخاطب
وبلاگ ها می‌توانند شخصی باشند محلی برای ثبت دلنوشته ها و خاطرات، اما می‌تواند مختص یک کسب و کار باشند و به صورت حرفه ای برایآن کسب و کار تولید محتوا کنند وقتی که یک وبلاگ مربوط به یک کسب و کار است راههای زیادی برای تعامل با مشتری و ارتباط بیشتر با مخاطبان دارد مثلا می‌تواند با طراحی یک مسابقه و یا پر کردن فرمهایی توسط مشتریان و قرعه کشی از بین آنها ، ارتباط بیشتری با مخاطب بگیرد و چه بسا که مشتریان بیشتری را برای کسب و کارش جذب کند یا صفحه برای درج انتقادات و پیشنهادات قرار دهد تا از این طریق هم با رفع نواقص کسب و کار را بهبود بخشد و هم حس محترم بودن را به مشتری خود القا کند.

وبللاگ نویسی و 6 مزیت آن

یک نظر برای “وبللاگ نویسی و 6 مزیت آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *