جلسه آخر کلاس تولید محتوا از ما خواسته شد درباره کلمه کلیدی مقاله‌ای بنویسیم البته هنگام تهیه مقالات دیگر و حتی هنگام نوشتن کپشنهای اینستاگرامی با این کلمه آشنا شده بودم کلمه کلیدی تعریفی ساده دارد تعریفی که در خودش مستتر است  این کلید درهای زیادی را به روی کاربر و همینطور نویسنده مقاله باز می‌کند بنابراین باید کاربرد آن‌را دانست.

 کلمه کلیدی چیست؟

منظور از کلمه کلیدی، کلمات و یا عباراتی هستند که غالبا در موتورهای جستجو و برای یافتن سایتی  جستجو میشوند از کلمات کلیدی میتوان برای یافتن محتوای بهینه شده  کمک گرفت.

 در یافتن کلمه کلیدی باید نکاتی را مد نظر قرار داد.

 اول اینکه از قراردادن کلمات کلیدی یک کلمه ای و کوتاه پرهیز شود فرض کنید کلمه کلیدی سایت شما کتاب باشد  با جستجو این کلمه ساده گوگل هزاران پیشنهاد به شما میدهد  که ممکن است باعث سردرگمی شما شود بنابراین  چه بهتر است که کلمه کلیدی شما چند کلمه ای و یا عبارت باشد مثل کتاب شعر مدرن یا کتاب رمان خارجی این کلمه کلیدی طولانی سایتهایی که کتابهای فلسفی یا رمانهای ایرانی عرضه میکنند حذف خواهد کرد و سایت هنگام جستجو  راحتتر، بالا می آید.

انواع کلمه کلیدی

سه نوع کلمه کلیدی داریم

Short tail

Mid tail

Long tail

 کلمه های کلیدی کوتاه short tail:

 اصولا شامل یک یا دو کلمه است و دامنه جستجوی وسیعی را شامل میشود مثل لباس یا غذا که هردو کلمه بسیار کلی است مثلا غذا غذاهای سرد و گرم سنتی و مدرن فست فود ، گیاهی ، دریایی و… را شامل میشود.

 کلمات کلیدی متوسطmid tail : از تعداد بیشتری کلمه تشکیل شده باشد به هرحال جزییات بیشتری  را در اختیار موتورهای جستجو میگذارد و دامنه جستجو کوچکتر میشود.

 کلمه کلیدی بلند  long tail: در واقع یک عبارت کلیدی است و از چندین کلمه تشکیل شده است این گونه کلمات کلیدی حوزه محدودتری از سایتها را شامل میشود و کاربر را به هدف خود نزدیکتر می‌کند.

 اما چطور بهترین کلمه کلیدی را انتخاب کنیم؟

  1. برای یافتن کلمه کلیدی مناسب ابزارهایی وجود دارد که تعداد کلمات کلیدی زیاد با تنوع بالا را به شما پیشنهاد می‌دهد می‌توانید از این ابزارها استفاده کنید یکی از این ابزارهاkw finder  است با کمک این ابزارکلمات کلیدی مرتبط با کلید واژه محتوای شما پیشنهاد و همینطور آمار استفاده جستجو این کلمه کلیدی به شما داده می‌شود
  2. یکی از روشهای انتخاب کلمه کلیدی این است که نویسنده خود را جای مخاطب بگذارد از خودتان بپرسد که اگر من  می‌خواستم جستجو را انجام دهم چه کلمه ای تایپ میکردم به خاطر داشته باشید. همیشه کلمه ای که به ذهن شما می‌رسد بهترین نیست  باید دید مخاطب دنبال چه می‌گردد.
  3. که قبل از نوشتن مقاله لیستی از کلمات کلیدی بنویسید و آماده کنید و سعی کنید کلمات کلیدی را به میزان کافی در مقاله استفاده کنید  این روش برای گرد آوری بانک کلمات کلیدی نیز به شما کمک می‌کند.

 در انتخاب کلمه کلیدی و تعداد آن دقت کنید.

 تعداد و تنوع کلمات کلیدی اگر بیش از اندازه باشد جستجوی کاربر گسترده تر می‌شود طبیعتا وقتی تعداد کلمات کلیدی زیاد است نمی‌توانید همه آنها را سئو کنید.

میزان جستجو کلمات کلیدی سایتهای رقیب

 گاهی نیاز است شما به عنوان صاحب یک کسب و کار و سایت تقلب کرده و از روی دست رقیبانتان بخوانید.  منظور چیست ؟ به سایت آنها سرکشی کنید و کلمات کلیدی انها را بررسی کنید کار اصلا پیچیده ای نیست کافی است شما کمی برنامه نویسی بدانید  و بعد از استخراج کلمات کلیدی سایت رقیب آنها را با کمک ابزارهایی که در موتور جستجو گوگل موجود است بررسی کنید اگر این کلمات آمار ورودی خوبی برای سایت رقیبتان جمع آوری کرده بود چه خوب که شما هم از همین کلمات استفاده کنید.

چطور کلمات کلیدی مناسب کسب و کار خود پیدا کنیم؟

برای بهینه سازی سایت و سئو کردن آن باید با ابزارهایی که گوگل در اختیارمان می‌گذارد آشنا باشیم.  یکی از این ابزارها keywordstools.io است کافی است کلمه کلیدی خود را در این سایت جستجو کنید لیستی از کلمات پیشنهادی در زمینه جستجوی شما را معرفی می‌کند که می‌توانید چند نمونه از آنها را انتخاب کنید این لیست بر اساس تعداد جستجو کاربران و آمار گیریهای گوگل تهیه می‌شود.

گاهی نگاهی به کلمات کلیدیkeywords بیاندازید.

 اگربه سئو سایتتان می‌اندیشید گاهی به کلمات کلیدی که قبلا برای مقالاتتان انتخاب کرده‌اید نگاهی بیاندازید گاه گاهی  لازم است کلمات کلیدی را مرور و آنها را با کلمه کلیدی بهتر جایگزین کنید.

 محلهای استفاده از کلمات کلیدی

 تعداد و محلهای استفاده شده از کلمات کلیدی حائز اهمیت است.

 کلمه کلیدی باید حتما در عنوان مقاله شما مطرح شود در اینجا منظور همه کلمات کلیدی مقاله نیست بلکه اصلی‌ترین و مهمترین کلمه کلیدی است.

سعی کنید کلمات کلیدی را در زیر عنوانها حتما بیاورید.

 کلمات کلیدی به انگلیسی و با معانی مترادف دیگر نیز مطرح نمایید مثلا سئو SEO  چیست؟

 میزان تکرار کلمات کلیدی بایددر مقاله‌تان به حد نرمال و طبیعی باشد در زیر عنوان‌ها می‌توانید از کلمات کلیدی فرعی نیز استفاده کنید.

 کلمات کلیدی مناسب را می‌توان از جستجو در گوگل و پیشنهادهایی که در ابتدا و انتهای صفحه می‌شود یافت.

کلمه کلیدی چیست؟

6 نظر در مورد “کلمه کلیدی چیست؟

  • 2022-08-19 در 23:00
    لینک ثابت

    کلا نوشتن سخت است برای ما که عادت به نوشتن نداریم کمی سخت تر است .از مدت ها پیش شروع به نوشتن شکر گزاری کردم اما تا به کرونا مبتلا شدم عادت چهار ساله به یکباره محو شد چه خو ب است که روزمرگی ها را حتی کوتاه نوشت .از مطالب سایت شما خوشم آمده چه خوب من هم مطالبی مفیدی دارم ازشما بخواهم در سایت تان نمایش دهید .با تشکر

    پاسخ
    • 2022-08-25 در 12:27
      لینک ثابت

      سلام از اینکه وقت گذاشتید و مطالب سایت را خواندید متشکرم طبیعتا نوشته های شما با نام خودتان در سایت نمایش داده خواهد شد

      پاسخ
    • 2022-08-25 در 12:27
      لینک ثابت

      سلام از اینکه وقت گذاشتید و مطالب سایت را خواندید متشکرم
      خیلی خوشحالم که مطالب برای شما مفید بوده است.

      پاسخ
  • 2022-08-28 در 13:36
    لینک ثابت

    مختصر ولی پر از نکته و مطالب مفید و کاربردی.
    از این مطاللب برای نوشتن مقاله ب خصوص برای دانشجویان خیلی کمک کننده میتونه باشه👌🏻بسیار عالییی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *